محمد دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۵۴۱ هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی آذربایجان‌غربی صادر شده که ۱۴ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۶۳ هزارتن کالا به ارزش ۶۲۲ میلیون دلار نیز از گمرک‌های ۹ گانه آذربایجان غربی صادر شده که از نظر ارزش، ۴۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از بازارچه ها و گمرک‌های استان شامل انواع روغن‌های سبک و فرآورده‌های نفتی جز بنزین، سیب، هندوانه، کنسانتره سیب، ماست، انواع مواد پلاستیکی، انواع کالاهای نساجی، انواع کف پوش و انواع تولیدات صنایع غذایی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت همچنین ۳۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۶ میلیون دلار از گمرک‌ها وارد کشور شده‌است.

دهقان گفت: این میزان واردات از لحاظ وزنی ۴۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

وی افزود: همچنین ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار طی این مدت از طریق بازارچه های مرزی استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۵۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰۱ درصد رشد داشت.

دهقان افزود: کالاهای وارداتی انواع لاستیک خودرو، قطعات خودروهای سنگین، ماشین‌های ریسندگی نساجی، بدنه کامیون، کامیونت، کشنده جاده‌ای است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای ۶ بازارچه مرزی و ۹ گمرک است؛ این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد و یکی از مهمترین استان‌های کشور در صادرات و واردات کالا به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.