جلال غفارزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از ۸۹ هزار عدد ماسک ساده و حدود ۲۱ هزار عدد نیز ماسک فیلتردار موسوم به N۹۵  بود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی کارشناسی در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، نزدیک به ۹۶ هزار عدد شامل حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک فیلتردار و بیش از ۷۹ هزار عدد ماسک ساده قابل استفاده تشخیص داده‌شد.

وی بیان کرد: از این تعداد نیز ۹ هزار و ۴۰۰ عدد ماسک فیلتردار N۹۵ و حدود ۴۸ هزار عدد ماسک ساده جهت ارائه خدمات به شهروندان به مراکز آموزشی درمانی در کل استان و فوریت‌های پزشکی و معاونت بهداشتی آذربایجان‌غربی اهدا شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخشی از این اقلام کشف شده نیز به همراه محلول‌های ضدعفونی‌کننده در اختیار مراکز تحت حمایت و نظارت بهزیستی شامل مراکز نگهداری سالمندان و شیرخوارگاه‌ها قرار گرفت.

غفارزاده گفت: در حال حاضر نیز بیش از ۳۸ هزار عدد ماسک شامل هفت‌هزار و ۳۰۰ عدد ماسک فیلتردار و افزون بر ۳۱ هزار عدد ماسک سه لایه به انبار معاونت درمان دانشگاه تحویل داده شده که در روزهای آتی بین مراکز درمانی توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، معضل ماسک در پی شیوع بیماری کرونا به معضلی جهانی تبدیل شده و در حال حاضر بسیاری از کشورهای درگیر با بیماری کرونا با معضل ماسک و حتی دستکش و محلول‌های ضدعفونی، دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حال حاضر مشکلی از نظر محلول‌های ضدعفونی و دستکش در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و طبق گفته مسوولان، معضل ماسک نیز با اولویت مراکز درمانی حل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.