به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری شنبه شب در دوازدهیمن جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کر. نا با بیان اینکه برای مدیریت بیماری کرونا مبادی ورودی و خروجی استان بشدت کنترل می‌شود از مسافران نوروزی درخواست کرد این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها از اتخاذ تدابیر جزیره‌ای منع شده‌اند گفت: ما تابع سیاست‌های ملی هستیم و در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی ضمن تشدید کنترل‌های لازم و غربالگری از مسافرین نیز خواهش می‌کنیم این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نکنند.

وی اظهارکرد: به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا علاوه بر مبادی ورودی شهرها، از روز گذشته مبادی خروجی نیز تحت کنترل‌های ویژه قرار گرفته است، افراد مشکوک شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود و سایر اقدامات توسط دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مربوطه انجام می‌گیرد تا از ابتلای احتمالی افراد دیگر جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه روند تهیه و تولید اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان روز به روز بهتر می‌شود افزود: به منظور تأمین نیازهای استانی خروج الکل از آذربایجان غربی به هر مقصدی ممنوع است.

محموله وارداتی ماسک وارد آذربایجان غربی می‌شود

وی با بیان اینکه برای جبران کمبود ماسک به زودی محموله‌های وارداتی به استان وارد می‌شود توجه به پویش ۲۹۱۴ را به منظور تشویق مردم در خانه ماندن برای قطع زنجیره شیوع کرونا مهم دانست.

استاندار آذربایجان غربی اولویت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی را کادر درمان، کارگران، سالمندان و صنوف خدماتی که با مردم در ارتباط هستند اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر روند چرخه توزیع نظارت جدی داشته باشند.

وی از غربالگری سلامت ۶۰ درصد جمعیت استان نیز خبر داد و افزود: در این زمینه با تلاش نیروهای بهداشت و طرح بسیج ملی اقدام خوبی انجام گرفته که باید این پرسشگری از مردم تداوم داشته و موارد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شوند.

ستاندار آذربایجان غربی با اظهار تأسف از اینکه برخی افراد در فضای مجازی با شایعه پراکنی و پمپاژ ناامیدی قصد برهم زدن شرایط حساس فعلی را دارند، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شده است شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های افرادی که با دروغ پردازی در نقش پیاده نظام دشمن عمل می‌کنند ایجاد شود و با متخلفین برخورد شود.

در این جلسه علاوه بر اینکه رؤسای کمیته‌های مربوطه گزارشی ارائه نمودند آخرین تدابیر اتخاذ شده برای مدیریت بیماری کرونا و نیز راهکارهای تشدید قطع زنجیره از جمله لزوم تعطیلی جدی بازارهای سنتی، پاساژهای و مراکز تجمعی مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1388252
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.