صادق نامدار روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ممنوعیت صادرات اقلام بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید بازار داخلی اعمال شد و اظهارنامه‌های صادراتی این محموله باطل شد.

وی با بیان اینکه این محموله طی هفته گذشته در هفت کامیون بارگیری شده بود، افزود: ارزش ریالی آن ۵۰ میلیارد ریال، وزن آن ۱۳۷ تن و حجم‌اش ۲۱ هزار و ۵۷ کارتن بوده است.

به گفته «نامدار» این محموله با نظارت نهادهای قضائی، سازمان‌های نظارتی و همکاران بهداشتی در سطح داروخانه‌های آذربایجان‌غربی و مردم توزیع می‌شود.

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره اقدامات این گمرک برای کمک به تامین اقلام بهداشتی نیز افزود: گمرک ایران به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در مورد مواد بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات به تجار و بازرگانان می‌باشد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور گمرک از صادرات اقلام بهداشتی همچون الکل و دستکش بهداشتی ممانعت شد و به صادرکنندگانی که در حال صادرات این کالاها به دیگر کشورها بودند، دستور داد اقلام خود را به کشور بازگردانند؛ پیش از آن و در بهمن ماه نیز صادرات ماسک نخی به کشورهای دیگر ممنوع شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.