یوسف شریف‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان فعالیت تمامی واحدهای صنفی جز مواردی که مایحتاج خوراکی مردم را تامین می‌کنند، تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و هرگونه فعالیت ضمن پلمب آن واحد جریمه تعزیرات حکومتی نیز درپی دارد.

وی با اعلام اینکه این مصوبه در راستای حفظ سلامت مردم در حال اجراست، ادامه داد: برخی از واحدها بدون توجه به شرایط حساس در زمینه مقابله با ویروس کرونا، فعالیت خود را با وجود مصوبه ممنوعیت ادامه دادند که با آنان برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ قلیان‌سرا در سطح شهر و روستای مهاباد نیز با وجود ابلاغیه قبلی با تخطی از دستورالعمل بهداشتی پلمب شده‌، اضافه کرد: نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی تا ۱۴ فروردین به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: از ابتدای ابلاغ محدودیت‌های ستاد مبارزه با کرونا تاکنون ۵۱ واحد صنفی متخلف از جمله قلیان‌سرا، مراکز بازی رایانه‌ای، غذاخوری و فروشگاه اقلام بهداشتی در سطح شهرستان توسط گشت‌های مشترک پلمب شده‌است.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غذاخوری، رستوران، قلیان سرا و هر واحد صنفی دیگر که از قبل فعالیت آنها محدود شده، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا در مهاباد فعالیت تمام واحدهای صنفی به غیر از سوپر مارکت‌ها، مغازه‌های عرضه مواد پروتیینی، نانوایی‌ها، واحدهای میوه‌فروشی، واحدهای عرضه‌کننده مواد بهداشتی و مراکزی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند، تا اطلاع ثانوی ممنوع است و هرگونه فعالیت ضمن پلمب، جریمه تعزیرات حکومتی را نیز در پی خواهد داشت

طبق آخرین آمار تاکنون ۲۸ نفر در مهاباد به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۸ نفر نیز با بهبودی ترخیص شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۶۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۳۵ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.