یوسف شریف‌زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۳ قلیان‌سرا در محدوده شهری و ۶ قلیان‌سرا نیز در سطح روستاهای مهاباد قرار دارد و صاحبان انها با وجود تذکر و اخطاریه قبلی از دستور ستاد مقابله با کرونا تخطی کرده‌ بودند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ قلیان‌سرا در سطح مهاباد وجود دارد، ادامه داد: بقیه قلیان‌سراها به صورت خودجوش برای پیشگیری و مقابله با این بیماری مغازه‌های خود را تعطیل و فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. 

وی ضمن قدردانی از اصنافی که در طرح مقابله با شیوع کرونا همکاری و مشارکت دارند، اضافه کرد: نظارت بازرسان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت تا اطلاع ثانوی بر صنف‌های که فعالیت آنها طبق ابلاغیه قبلی محدود شده‌است، ادامه خواهد داشت.

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد عنوان کرد: با توجه به ازدیاد قلیان‌سراها، استفاده از قلیان مشترک و همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی، احتمال شیوع این ویروس در این اماکن بسیار بالاست و بر این اساس لازم است که با فعالیت این اماکن برخورد قانونی صورت گیرد.

طبق آخرین آمار، ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ تاکنون ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی نیز شناسایی شده‌اند که از این تعداد پنج نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.