لقمان خسروپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مردم باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته از مجموع افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آنان مثبت بوده، پنج نفر در بوکان و پس از آن سه نفر در هر یک از شهرستان‌های ارومیه و نقده و یک نفر در شهرستان‌های شاهین‌دژ، میاندوآب و پیرانشهر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان به ۵۵ نفر رسیده است، اظهار داشت: بوکان بعد از ارومیه در جایگاه دوم استان قرار دارد و این امر وضعیت قرمز تنها در صورت مشارکت مردم کنترل می‌شود.

خسروپور با بیان اینکه یکی دیگر از بیماران مبتلا به کرونا با ۷۲ سال سن که در بخش قرنطینه بیمارستان شهید قلی‌پور بستری بود جان خود را از دست داد، افزود: تعداد فوت‌شدگان شهرستان بوکان به چهار نفر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها راه پیشگیری قطع زنجیره این بیماری ماندن در خانه، است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر در بخش ایزوله بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان بستری هستند که از این تعداد نتیجه آزمایش ۱۲ نفر مثبت بوده است.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در شهرستان بوکان بعد از قرنطینه و بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند و همچنان تحت کنترل شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار دارند.

وی اظهار داشت: کلید موفقیت و مهار کرونا این است که مردم تا حد امکان و برای کارهای غیرضروری و دید وبازدیدهای ایام نوروز از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

«خسروپور» گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

سرپرست فرمانداری بوکان همچنین از خانواده‌ها خواست تا از حضور در مکان‌های پرتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

به گزارش ایرنا، در استان آذربایجان‌غربی ۳۶۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۲۳ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.