رییس‌جمهوری این کشور همچنین در ازای عقب‌ماندگی کسب‌ و کار، اعطای تسهیلات ویژه دولتی را وعده داد و به اختصاص ۱۰۰ میلیارد لیر اعتبار برای مقابله با کرونا و به تعویق انداختن شش ماهه بدهی‌های مالیاتی اشاره کرد.

با جدی‌تر شدن شیوع ویروس کرونا در ترکیه از روز گذشته، حتی خیابان‌های شلوغ آنکارا و استانبول نیز خلوت شده‌ و افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان در این کشور مورد توجه رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفته است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر بهداشت ترکیه نیز امروز (پنجشنبه) در قالب یک خبر فوری اعلام کرد «با فوت ژنرال بازنشسته آیتاچ یالمان بر اثر کرونا، شمار قربانیان کرونا در کشورمان به سه نفر رسید».

علاوه بر مدارس و دانشگاه‌های ترکیه، بسیاری از مراکز تجمع همچون سینما و تئاتر، تالارهای عروسی، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی در این کشور به طور موقت بسته می‌شود و آموزش از راه‌دور کلید می‌خورد.

محدودیت ملاقات بیمارستان‌ها، اعطای مرخصی دوازده روزه به زنان باردار و معلولان، تعطیلی کلاس‌های قرآنی و نمازهای جماعت و جمعه، افزایش تعداد ممنوعیت‌های پروازی از جمله اقدامات دولت ترکیه برای مهار کروناست.

سالمندان و گروه‌های حساس نیز می‌توانند داروهای خود را از طریق سفارش از راه دور و بدون مراجعه به بیمارستان دریافت کرده و کمتر در معابر عمومی تردد کنند.

برخی‌ می‌گویند؛ مناسب‌ترین فضا برای شیوع ویروس کرونا فضای سیاسی این کشور است؛ زیرا در عرصه سیاسی اگر افراد دست ندهند، به معنای غرور آنان تلقی می‌شود و اگر هم دست دهند، ممکن است انتقال‌دهنده ویروس باشند.

نمایندگان مجلس ترکیه به همین دلیل در جلسه اخیر دچار دودلی شدند و به گفته رییس‌ مجلس، ۳۱ نفر از آنان مشکوک به کرونا و در خانه‌هایشان قرنطینه هستند.

دولت ترکیه در تاریخ ۲۱ اسفندماه وجود یک فرد مبتلا به ویروس کووید- ۱۹ در این کشور را اعلام و پیش از آن پلیس این کشور اعلام کرده بود که اگر کسی در مورد وجود این ویروس شایعه‌پراکنی کند، با برخورد قضایی روبرو خواهد شد.

ترکیه تاکنون از اعلام شهر و محل بستری شدن مبتلایان به ویروس کووید- ۱۹ خودداری کرده است و با وجود تمهیدات دولت، نگرانی مردم و رسانه‌های ترکیه احساس می‌شود.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه در خصوص دلیل افشا نکردن نام شهری که نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، گفته است که «فرد مبتلا و اعضای خانواده‌اش در قرنطینه قرار دارند و اعلام نام این شهر می‌تواند حساسیت‌ها در مقابل کرونا را تنها به این شهر متمرکز کرده و منجر به کاهش رعایت تدابیر در شهرهای دیگر شود».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.