مریم حسن پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کارگاه شامل روش صحیح تیمم بدل از غسل میت و حنوط و کفن با حضور تعدادی از بانوان جهادی حوزوی برگزار شد.

وی افزود: بر اساس درخواست آرامستان یزد که تعدادی از بانوان حوزوی برای تجهیز خانم های اموات همکاری کنند، کارگاه آموزشی برگزار شد تا در صورت نیاز آموزش‌های لازم انجام شده باشد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد: برخی خانواده های اموات در چند روز گذشته نگران خاکسپاری شرعی مردگان خود بودند که حضور داوطلبان جهادی خانم در شرایط بحرانی فعلی ضروری به نظر می‌رسید که ۹ نفر آموزش نظری و عملی را فرا گرفتند.

حسن پور اظها کرد:  همه موارد احکام با نظر مراجع مختلف با حضور یکی از استادان برجسته حوزه علمیه خواهران در زمینه فقهی همراه با بیان نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی داوطلبان بیان شد.

وی یکی از دغدغه‌های خانواده اموات مظلوم کرونایی را انجام مستحبات هنگام دفن عنوان کرد و افزود: بانوان طلبه قرار شد مستحبات از جمله گذاشتن تربت سیدالشهدا همراه میت، قرائت سوره ملک و زیارت عاشورا و غیره را هنگام تجهیز اموات انجام دهند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد با اشاره به اینکه قم یک غسالخانه مخصوص بیماران کرونایی با نصب دستگاه مکانیزه ضد عفونی این دسته از اموات را ایجاد کرد که همه مراحل غسل و کفن همچون دیگر اموات عادی برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد این غسالخانه با کمک افراد خیر در یزد ایجاد شود.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا سه‌شنبه شب به ایرنا گفته بود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۷ نفر در استان فوت کردند که از این تعداد ۱۰ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است.

ابراهیم سلمانی  افزود: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون هزار و ٦٥٥ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه ٩٧١ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

وی همچنین از ابتلای قطعی ٤٢٦ نفر به بیماری کووید ١٩(کرونا ) در استان یزد خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.