جلیل جباری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به احتمال بروز مشکلات بهداشتی در زمینه اجاره واحدها به مسافران افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی با محوریت پیشگیری و مقابله با کرونا در تاسیسات گردشگری فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان مسوول کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا انتخاب شده و به‌ تبع آن مسوولیت این کمیته در استان‌ها نیز برعهده ادارات‌کل استانی است.

وی با اشاره به مصوبه‌های نخستین جلسه این کمیته افزود: «تعطیلی موزه‌ها، پذیرش نکردن مسافر در زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی و مهمانسراها، ممنوعیت برپایی چادر و کمپ‌های اقامتی در فضاهای باز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری و تعطیلی سالن‌های ورزشی از جمله مصوبه‌های کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مقابله با بیماری کروناست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستورالعمل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری به تمام مدیران این واحدها اعلام شده‌، ادامه داد: بر این اساس طبق مصوبه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی با واحدهایی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند، برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا تمامی واحدهای اقامتی این استان در ایام عید نوروز تعطیل است و آذربایجان‌غربی پذیرای مسافران نوروزی در هیچ یک از مراکز اقامتی، هتل‌ها و مدارس نخواهد بود.

بازدید از موزه‌ها و سایت موزه‌های استان نیز تا اطلاع ثانوی به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل است.

سالانه در ایام نوروز بیش از یک میلیون گردشگر و مسافر در استان تردد می‌کنند که امسال از تردد و پذیرش آنان ممانعت خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.