به گزارش خبرنگار ایرنا محمدابراهیم زارعی روز چهارشنبه در نشست تسهیلات سفر نوروزی سنندج، افزود: در گردشکری با کمترین هزینه ها می توان اشتغالزایی ایجاد کرد و در این راستا باید از ظرفیت روستاها بهره گرفت که رسیدگی به ظاهر روستاها و برخی امکانات آن می تواند سبب جذب مسافران نوروزی شود.
وی اظهار کرد: توسعه گردشگری می تواند همچون یکی از عامل ها به جنبه های دیگر توسعه در استان هم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه زیاد موافق چادر زدن مسافران نیست گفت: باید کسانی که از تمکن مالی برخوردارند را برای اسکان به هتل ها راهنمایی کرد تا هتلداری هم رونق خود را حفظ کند.
زارعی از آژانس های مسافرتی هم خواست که تلاش کنند در مقایسه با خروج مسافران از کشور، مسافران بیشتری را به داخل کشور و استان کردستان وارد کنند.
فرماندار سنندج از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کرد که در روزهای تعطیل نوروز درهای اماکن تاریخی بر روی مسافران و علاقه مندان باز شود.
زارعی با اشاره به اینکه کوه آبیدر سنندج از اهمیت خاصی برای مردم شهر برخوردار است، تاکید کرد: در ایام نوروز باید حفظ محیط زیست و منابع طبیعی هم در اولویت باشد چرا که ثروت های طبیعی ما محسوب می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید قدردان مردم و در خدمت آنها باشیم و آنها را در امور مختلف مشارکت داده و خواسته های آنها را مدنظر قرار دهیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج نیز گفت: باید زمینه ای فراهم کنیم که حضور گردشگران در سنندج موجب شود تا این گردشگران نیز دیگران را نیز برای سفر به این شهر و استان کردستان ترغیب کنند.
کورش قادری افزود: کمیته های حمل و نقل، امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی، ترافیک شهری، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، خدماتی، بهداشتی، سلامت و محیط زیست و اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی کمیته هایی است که می توان آنها را در ستاد تسهیلات سفر کاهش یا افزایش داد.
**برگزاری نمایشگاه مد و لباس و همایش ملی آئین های نوروزی
نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: برگزاری نمایشگاه مد و لباس های کُردی و محلی و همایش ملی آئین های نوروزی از هفتم تا 10 فروردین برای زمان تعطیلات نوروزی برنامه ریزی شده است.
ماجد رموزی افزود: جشن های مردمی نوروز با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نظارت فرمانداری انجام شود.
وی همچنین خبر از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب به صورت استانی بعد از سه سال وقفه از 13 تا 18 اسفند داد.
استان کردستان به سبب داشتن اماکن تاریخی و گردشگری و آب و هوای مناسب هر ساله در ایام تعطیلات نوروز میزبان هزار نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: عبدالله رحمانی
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.