اسماعیل فرحناک روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان مبنی بر پیگیری‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰، تاکنون اطلاعات ۶۵ درصد از جمعیت شاهین‌دژ توسط همکاران مرکز بهداشت و درمان این شهرستان به صورت روزانه و در ۲ شیفت کاری مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه در این غربالگری افراد بسته به علایم بیماری راهنمایی شده و اگر کسی مشکوک باشد به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شود، ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۳۴۰ مورد مشکوک شناسایی و برای ازریابی بیشتر و تکمیل مراحل درمانی به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۷ هزار شاهین‌دژی در این طرح ارزیابی خواهند شد، اضافه کرد: شهروندان در صورت تماس از طریق شماره ۴۰۳۰ اطلاعات و موارد پرسش شده را به صورت دقیق در اختیار کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان قرار دهند.

مسوول راوبط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: یک مرکز بهداشت واقع در بخش کشاورز این شهرستان و یک مرکز بهداشت نیز در سطح شهر آماده ارایه خدمات و مشاوره به افرادی است که از طریق سامانه ۴۰۳۰ به آن مکان معرفی خواهند شد.  

وی بیان کرد: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا، شناسایی بیماران، جداسازی آنها و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

فرحناک با اشاره اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید کرد: شهروندان تا اطلاع ثانوی در منازل خود بمانند زیرا تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در خانه ماندن است.

تاکنون ۲۱ شاهین‌دژی به بیماری کرونا مبتلا شده اند که نسبت به تعداد جمعیت جزء کانون‌های این ویروس در استان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد  ۱۹ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.