علیرضا شریعت روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : براساس نکلیف ستاد پدافند زیستی استان برای استقرار حداقل یک مرکز نگهداری از بیماران کرونایی ، محمودآباد نیز اقدام به تجهیز یک مرکز کرده است. 

به گفته او ، با توجه به اینکه برخی از مردم شرایط نگهداری از بیماران کرونایی را در خانه ندارند، در شهرستان محمودآباد نیز یک مجموعه خوابگاهی با ظرفیت ۴۸ تخت در نزدیکی بیمارستان شهدا محمودآباد آماده سازی شد.

وی افزود : در حال حاضر وضعیت و آمار مبتلایان شهرستان محمودآباد مطلوب است و در صورت پر شدن تنها بیمارستان شهر از این نقاهتگاه برای کسانی که دوران نقاهت را سپری می کنند استفاده خواهد شد .

شریعت تاکید کرد : این نقاهتگاه مخصوص شهروندان محمودآبادی بوده و تحت هیچ شرایطی بیماران بهبود یافته شهرهای دیگر را پذیرش نمی کنیم.

وی گفت : همه دستگاه ها برای مبارزه طولانی و سخت آماده باشند و نباید در فضای موجود کم کاری صورت گیرد .

فرماندار محمودآباد وضعیت فعلی این شهر را برای کنترل ویروس کرونا مطلوب توصیف کرد و گفت : ضدعفونی معابر و خیابان های شهری  و ناوگان های حمل و نقل شهری هر روزه انجام می شود .

وی افزود: همچنین بیمارستان و همه مراکز درمانی شهرستان محمودآباد نیز دوبار در هر روز ضدعفونی می شود.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه تا کنون مردم این شهرستان با رعایت  الزامات ایمنی و بهداشتی همراهی خوبی داشته اند افزود: تقاضای ما از شهروندان این است که ویروس کرونا را جدی بگیرند و با ماندن در خانه سبب قطع زنجیره انتقال شوند .

وی تاکید کرد:  با توجه به خستگی کادر درمان مردم باید مراعات کنند و عید امسال را در خانه بمانند.

بیماری کرونا نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و از حدود یک ماه پیش به ایران رسید. شیوع این بیماری در مازندران هم از اول اسفند با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل شروع شد .

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

براساس آخرین گزارش  وزارت بهداشت و درمان  از بدو شروع ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به  یک هزار و ۴۳۳ نفر رسید .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.