امیر بهزاد روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، تاکنون جواب آزمایش ۱۶ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد یک مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰ بیمار مبتلا و ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند که حال عمومی همگی آنان مطلوب است.

وی اضافه کرد: یک بیمار مبتلا به کرونای مهاباد نیز که دارای بیماری زمینه کلیه‌ای بود چهار روز قبل به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شده بود. 

«بهزاد» تاکید کرد: ‌با توجه به اینکه اکنون ویروس کرونا اپیدمی شده است از این رو بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت دارند و یا اینکه تحت شیمی درمانی هستند و یا از دارو استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، چنانچه دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مهاباد گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

وی ادامه داد: اگر افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

بهزاد تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ چرا که نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می‌کنند.

رییس ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان به سایر شهرهای کشور مسافرت نکرده و در حد امکان از منزل خارج نشوند. 

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

براساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد  ۱۹ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.