اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده بود، بارش‌های خوبی به همراه داشت که در این مدت بیشترین بارش استان در سردشت ثبت شد.

وی ادامه داد: در همین مدت پیرانشهر با ۲۲.۸ میلی‌متر، اشنویه با ۱۹.۸ میلی‌متر و میاندوآب با ۱۳.۷ میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین بارش‌ها بود.

وی اضافه کرد: برای ۲۴ ساعت آینده تدام فعالیت سامانه بارشی به صورت تضعیف شده تا عصر روز جمعه پیش‌بینی شده که در این مدت افزایش ابر و در برخی مناطق بارش‌های متناوب همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و شاهین‌دژ با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود. 

وی بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی یک و ۱۱ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین چهار و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.