اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود امواج ناپایدار بارشی و ورود جریان هوای جنوبی به غرب کشور از سوز سرمای هوا کاسته شده و در این مدت دمای هوای شبانه در آذربایجان‌غربی به صورت محسوس افزایش پیدا کرده‌است.

وی با اشاره به اینکه این امواج ناپایدار تا روز چهارشنبه در استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: این امواج ناپایدار بارشی، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد را با خود به همراه دارد که فعالیت آن در مناطق جنوبی آذربایجان‌غربی از مناطق شمالی استان بیشتر است.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با حداقل دمای هوای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای هوای هشت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی هفت و سه درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین صفر و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد کولاک شدید در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان)، گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «خوله‌پوله» در محور روستایی «میرسه»، تردد خودروها را با مشکل مواجه و رانندگان را مجبور به استفاده از زنجیرچرخ کرده است.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.