اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تداوم پایداری هوا در روزهای آخر این هفته، جوی آرام منطقه را فرا می‌گیرد و برای ۲ روز آینده پدیده غالب، کاهش دمای شبانه خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای امروز نیز آسمان استان در بیشتر مناطق صاف همراه با افزایش ابر و در برخی مناطق با وزش باد همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاهش دمای سه تا چهار درجه‌ای در روزهای آینده پیش‌بینی شده‌است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی چهار و هشت درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی چهار و چهار درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد افزود: در این مدت حداقل دمای هوای استان در مقایسه با مدت مشابه روز قبل چهار درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و پلدشت نیز با دمای بالای ۱۰ درجه گرم ترین شهر استان بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.