اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس الگوهای پیش‌بینی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی موجود که موجب افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد به نسبت شدید در منطقه شده بود، اواخر وقت امروز از آسمان آذربایجان‌غربی خارج خواهد شد. 

وی ادامه داد: با خروج این سامانه پایداری هوا و جوی به نسبت آرام تا روز جمعه در منطقه حاکم و از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش مربوط به شهرهای سردشت و پیرانشهر به ترتیب با هفت و ۲ میلی‌متر بوده و در این مدت میانگین سرعت باد در مهاباد به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسیده‌‍است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای هوای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای هوای ۱۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی بود.

 وی اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای ارومیه بین منفی چهار و هفت درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین یک و چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.