اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد آذربایجان‌غربی می‌شود که در ابتدا مناطق جنوبی و مرکزی و از روز پنجشنبه تمام مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: این سامانه با خود افزایش ابر، بارش برف و مه غلیظ به همراه دارد و تا پایان هفته جاری به فعالیت خود در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به خروجی سامانه بارشی فعال در مناطق جنوب استان از امروز نیز گفت: در شبانه روز گذشته پیرانشهر با ۸.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین شهر استان بود و بارش‌ها در سردشت ۴.۹ میلی‌متر و مهاباد ۲.۶ میلی متر ثبت شده و در این مدت بیشترین ارتفاع برف در مهاباد و پیرانشهر حدود ۶ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با تداوم بارش برف دمای هوای آذربایجان‌غربی ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین و پلدشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرهای استان بودند.

 «محمدپور»، اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۶ و یک درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی چهار و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلندمدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.