بهنام شهدی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: توزیع این دستکش‌ها از ۲ روز پیش شروع‌ شد و تا ۲ روز آینده همه آنها در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد تا مردم از آنها خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه این دستکش‌ها با اولویت بوکان، شاهین‌دژ، سردشت و ارومیه توزیع می‌شود، بیان کرد: ۷۲۵ هزار و ۶۰۰ بطری ۵۰۰ سی‌سی اقلام ضدعفونی‌کننده تا 25 اسفند در سطح استان توزیع شده‌است و از این بابت مشکلی در آذربایجان‌غربی نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی در ارومیه و مهاباد با ظرفیت قابل توجهی کار می‌کنند و الکل مورد نظر آنها نیز از راه‌های مختلف تامین می‌شود.

«شهدی» از اعلام آمادگی کارخانه نساجی خوی برای تولید ماسک خبر داد و گفت: این کارخانه به علت دارابودن دستگاه‌های مکانیزه، ظرفیت بسیار خوبی در این راستا دارد که منتظر اعطای مجوز از استان است تا وارد مدار تولید شود.

وی همچنین با اشاره به تصمیم ستاد استانی برای فعالیت حداقل ۵۰ درصد داروخانه‌های روزانه آذربایجان‌غربی در ایام عید، افزود: این داروخانه‌ها برای فروش اقلام سلامت‌محور باید به کمک داروخانه‌های شبانه‌روزی و داخل بیمارستانی بیایند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۵ کارخانه تولید الکل در ایام نوروز امسال بدون تعطیلی فعالیت می‌کند که این امر به اطلاع مدیران آنها رسیده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: برخی از شعبه‌های بانک‌ها نیز در ایام تعطیل نظیر سال‌های قبل به صورت شیفتی باز خواهد بود.

به گزارش ایرنا مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش همچون بسیاری از نقاط دنیا طی روزهای نخست شیوع کرونا در آذربایجاغربی نیز کمیاب بود ولی با تدابیر اندیشیده‌شده، این کمبود در حال رفع‌ شدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.