علی‌اکبر گروسی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ویروس کرونا با ورود به کشور بسیاری از مسائل و موضوعات را تحت‌الشعاع خود قرار داده است افزود: این ویروس تاثیرات نامطلوبی را در زندگی روزمره و روال عادی جامعه برجاگذاشته است و در این راستا همه مسوولان کشور متحد و متفق در کنار مردم قرار گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: در حالی که مسوولان با همت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا این بیماری را شکست دهند در این میان برخی افراد سودجو و فرصت طلب با اقدامات ضدانسانی و برخلاف قانون، آرامش روانی جامعه و مردم را بر هم می‌زده و در پی سودهای کلان برای خود هستند. 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مسوولان قضایی استان در کنار نظارت بر میزان و کیفیت تولید کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی و دستکش و ماسک، بر قدردانی از زحمات تلاشگران این عرصه نیز اهتمام ویژه داشته باشند. 

«گروسی»، بیان کرد: مسوولان باید اطلاع دقیقی از کمیت و کیفیت پخش مواد ضدعفونی کننده و دستکش و به خصوص ماسک که مردم از کمبود آن  معترض هستند، داشته باشند. 

وی اظهار داشت: به صورت مستمر و مداوم به موضوع احتکار اقلام بهداشتی موردنیاز مردم نظارت داشته باشند و با بهره‌گیری از نیروهای ضابط جهت کشف موارد احتمالی موجود اقدام قضایی فوری انجام گیرد. 

وی افزود: در همین راستا باید رسیدگی خارج از نوبت و سریع به پرونده‌های احتکار اقلام بهداشتی و تعیین تکلیف سریع اقلام کشف شده جهت ورود به شبکه توزیع با نظارت مستقیم مسوولان حوزه قضایی صورت گیرد. 

وی اضافه کرد: علاوه بر این به صورت مستمر اوضاع داخلی شهر را تحت نظر داشته باشند و بر ممانعت از تجمعات در مکان‌هایی مانند قلیان سراها، کنسرت‌ها، سینماها  و ورزشگاه‌ها که به دستور ستاد کشوری مبارزه با کرونا ممنوعیت اعلام شده نیز اهتمام داشته باشند. 

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.