سرهنگ حسن شیخ‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نگاه و رویکرد پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاهی اجتماعی است و هر رفتاری باید در چارچوب منطق باشد.

وی با بیان اینکه نباید تجربه تلخ برای خانواده‌ها با رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد مخل نظم و امنیت رقم بخورد، افزود: خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می‌کند ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین برابر هماهنگی‌های بعمل آمده با مراجع قضایی افراد خاطی تا پانزدهم فروردین ماه ضمن توقیف وسلیه نقلیه، در بازداشت می‌مانند.

سرهنگ شیخ‌نژاد گفت: برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، هر کس با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض به افراد، موجب اخلال در نظم و آرامش  عمومی شده و یا مردم را از کسب و کار باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۵ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به اینکه با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال پلیس تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت را در جامعه بکار گرفته است، گفت: شب آخرین چهارشنبه سال را هم می‌توان با رعایت نکاتی ساده با ایمنی سپری کرد ولی بی‌تدبیری و عدم کنترل رفتارهای هیجانی در این روزها حادثه آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد آلودگی شدید صوتی، استرس، تشنج‌های روحی و نقض حقوق شهروندان ره‌آورد برگزاری غیرمتعارف و غیراصولی این مراسم است، اظهار داشت: اهتمام نیروی انتظامی بر تأمین امنیت برای عموم مردم  است و قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی میاندوآب با تمام جدیت برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها آمادگی داشته و نسبت به اقدامات هنجارشکنانه افرادی معدود که برنامه‌ریزی کرده مانند سال‌های گذشته با مزاحمت برای مردم، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان و سد معبر در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کنند، برخورد قاطع و جدی خواهد داشت. 

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود، با این حال، شاید ویروس کرونا موجب شود امروز بسیاری از جوانان در هیجان این شب قرار نگیرند و بدون استفاده از مواد محترقه، جشنی شاد و آرام را برگزار کنند.

همه ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می‌دهند و عده‌ای نیز بخاطر مصدومیت‌های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.