مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۱۵۰ بسته فرهنگی شامل کتاب، دفتر نقاشی، مداد رنگی و برگه‌های نقاشی در بین کودکان و نوجوانان توزیع شد زیرا کودکان و نوجوانان درچنین شرایطی، بیش از پیش نیازمند تغذیه روحی برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله هستند.

خدیجه معصومی افزود: همچنین سه‌هزار قلم جنس از قبیل مواد شوینده، بهداشتی، آب معدنی، کنسرو، پوشاک و مواد خوراکی جزء موارد اهدایی مردم به منطقه زلزله‌زده قطور است.

وی اجرای چنین فعالیت‌هایی را نشان از تاثیر کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک دستگاه فرهنگی در رویدادهای اجتماعی دانست و اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌توانند در رواج فرهنگ نیکوکاری نیزاثرگذار باشند.

وی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی پیش از این نیز، تاثیر خود را در اجرای طرح «بهار مهربانی، سیستان را دریابیم»، ترویج سنت حسنه اهدای کتاب و کتابخانه‌سازی توسط خیّران ثابت کرده‌است.

به گزارش ایرنا ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و دو باب کتابخانه مستقل در استان زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و  ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.