منوچهر جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در اولین روز از ایام‌الله دهه فجر امسال با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه محل سکونت خود، به صورت رایگان و فقط با پرداخت هزینه صدور کارت عضو مجموعه بزرگ کتابخانه‌ای شوند.

وی با اشاره به وجود ۷۱ کتابخانه عمومی نهادی در آذربایجان غربی اضافه کرد: عضویت رایگان با حضور شخص متقاضی و ارائه کارت شناسایی میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی طی دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد، بیان داشت: برگزاری انواع مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، نقاشی روی بنر از جمله برنامه‌های  اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خواهد بود.

وی آمار کتاب های موجود در کتابخانه‌های استان را یک میلیون و ۴۲۳ هزار جلد برشمرد و و تعداد کتاب‌های امانت برده شده را ۴۰۳ هزار و ۲۸۷ نسخه در هشت ماهه اول سال جاری توسط ۶۷ هزار و ۳۷۱ نفر اعضای کتابخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی نیز در سال جاری یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۷۱ مورد است 

وی اظهار داشت: تعداد ۳۲۸ دستگاه  رایانه در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان به کتاب است و تعداد صندلی‌های کتابخانه‌های استان نیز چهار هزار و ۴۱۹ عدد است که در مساحت کلی ۴۵ هزار و ۸۳۹ متر مربع در اختیار مراجعان قرار دارد.

به گزارش ایرنا ۷۱ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۴ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ یک‌ میلیون و ۴۲۴ هزار جلد کتاب نیز در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.