محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجوزهای قانونی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده در یکی از شرکت‌های فعال شهرک صنعتی این شهرستان طی پنج روز صادر شده و اولین خرید آنها نیز از طریق معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته و هم‌اکنون این واحد به صورت انبوه در حال تولید محلول‌های ضدعفونی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت این خط تولید در هر ساعت یک تن محصول ضدعفونی کننده در بطری‌های ۵۰۰ سی‌سی است که با پایین آمدن تقاضا و افزایش عرضه محصولات در قالب بطری ۱۲۵ سی‌سی برای افراد عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد: محصولات در این کارخانه زیر نظر اداره صنعت معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو و بهداشت تولید می‌شود و یکی از کارشناسان معاونت غذا و دارو نیز به‌صورت دائم و مستمر بر تولید این محصول نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کمبودی در تامین مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان وجود ندارد، عنوان کرد: در تلاش هستیم سهمیه الکل تخصیص یافته به این شهرستان افزایش یابد و به دنبال آن تولید مواد ضدعفونی‌کننده نیز بیشتر شده و امکان ارسال محصولات به سایر شهرهای همجوار نیز به‌وجود آید.

«جهین»، اضافه کرد: هم‌اکنون در مجموع روزانه ۲ هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح داروخانه‌های این شهرستان با نرخ مصوب و مشخص توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هفت هزار و ۱۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون آزمایش ۷۳ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.