رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به احتمال افزایش شیوع کرونا و با تاکید فرمانداری، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان، ستاد همیاری مردمی و روسای تمام اصناف مهاباد، همه واحدهای صنفی این شهرستان تعطیل شده است.

محمد جهین گفت: تمامی مغازه‌های سطح شهر جز اصنافی که مایحتاج ضروری شهروندان را عرضه می‌کنند، شامل نانوایی‌ها، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، غذاخوری و سوپرپروتیینی‌ها با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند و اتحادیه‌ها نیز بر این تعطیلی نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس فعالیت صنوفی که ضرورتی بر دایر بودن آنها در طول روز وجود ندارد، موظف به تعطیلی است.

وی ضمن قدردانی از همکاری اصناف مختلف در راستای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: اماکن عمومی مهاباد از جمله تالارهای عروسی، قلیان‌سراها و قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز از یک هفته قبل به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تعطیل شده است.

وی افزود: روز گذشته نیز مغازه‌داران و کسبه شاغل در تاناکورا و بازارچه‌های مهاباد برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا طی جلسه‌ای با مسوولان این شهرستان به صورت داوطلبانه مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، پنج‌هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۴۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

در مهاباد نیز تاکنون ۲ مورد مثبت از این بیماری مشاهده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.