رحمان درفشی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تخلف‌ها با عنوان گران‌فروشی، خودداری از عرضه کالا و صادر نشدن صورت حساب مربوط به صنف فروشندگان لوازم بهداشتی از جمله ماسک، الکل و دستکش است که پس از تکمیل به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی افزود: از اول اسفند ماه جاری از واحدهای صنفی لوازم پزشکی و دارو در میاندوآب طی ۱۲ مورد گشت مشترک با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و همچنین اتاق اصناف ۱۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تولید الکل طبی اتانول در واحد تولیدی الکل میاندوآب بیان کرد: این واحد بدون هیچ مشکلی با روند عادی به تولید اتانول ۷۰ و ۹۶ درصد مشغول بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا و نیاز مصرف‌کنندگان به مواد ضدعفونی از جمله الکل در روزهای گذشته با اهتمام ویژه ضمن تامین نیاز استان آماده ارسال محصول به سراسر کشور است.

«درفشی» گفت: با توجه به استقرار بازرس مقیم در کارخانه الکل‌سازی و کنترل پایش روزانه میزان عرضه و تقاضا به نسبت انباشت مواد در مخازن این کارخانه، هیچ‌گونه نگرانی برای شهروندان و مصرف‌کنندگان در تهیه این کالا برای امور ضدعفونی و گندزدایی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: محصول تولیدی اتانول به صورت عمده برای توزیع و مصرف عمومی در اختیار شرکت‌های پخش و سایر متقاضیان قرار می‌گیرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۶‌ هزار و ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.