قاسم امینی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استفاده کردن از الکل‌های صنعتی (الکل متانول) برای ضدعفونی کردن سطوح، اماکن و واحدهای صنفی برای مقابله با ویروس کرونا، خطرناک بوده و سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و لزوم پیشگیری و مقابله جدی با ویروس کرونا، برخی از شهروندان اقدام به تهیه الکل‌های مختلف از جمله الکل صنعتی می‌کنند که می‌تواند مسمومیت شدیدی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی درخصوص فروش این نوع الکل در قالب موادضدعفونی کننده در سطح شهر از جمله شماری از داروخانه‌ها دریافت شده است، اضافه کرد: بازرسان بهداشت محیط در صورت مشاهده اینگونه موارد و یا دریافت گزارش از طرف مردم، موضوع را پیگیری و با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد. 

مدیر بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت: استفاده از الکل صنعتی (الکل متانول) با توجه به خاصیت نامناسب آن، برای بدن تاثیر سویی بر روی پوست دست‌ها گذاشته و این الکل از طریق پوست جذب بدن شده و سیستم تنفسی انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«امینی« بیان کرد: هم‌اکنون ۲ واحد تولیدی با دریافت مجوز رسمی از اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام به تولید محلول ضدعفونی کننده کرده‌اند که با اطلاع‌رسانی قبلی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ۱۵۰  نفر در آذربایجان‌غربی مشکوک به کرونا هستند که از این تعداد آزمایش هفت نفر مثبت اعلام شده و چهار نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.