محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صدور مجوز تولید این محصول در راستای رفع کمبود مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از شیوع کرونا و برطرف کردن نیاز شهروندان است.

وی اضافه کرد: محلول‌های ضدعفونی‌کننده مطابق نیاز و مصرف شهرستان و با اولویت شهروندان این منطقه تولید و در اختیار مردم، مراکز درمانی و داروخانه‌ها قرار می‌گیرد. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: با افزایش ظرفیت تولید در روزهای آینده کمبودی از نظر محلول‌های ضدعفونی کننده دست و پوست و همچنین گندزدایی محیط نخواهیم داشت و مردم از این لحاظ هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

وی یادآور شد: واحد تولیدی «سلامت طب» هم هماکنون با هماهنگی انجام شده اقدام به تولید ماسک‌های یک بار مصرف با قیمت مناسب کرده و با پیش‌فروش آن به داروخانه‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، این اقلام به صورت رایگان در بین مردم توزیع می‌شود.

«جهین»، ضمن قدردانی از همکاری اصناف مختلف در راستای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: هم‌اکنون اماکن عمومی مهاباد از جمله تالارهای عروسی، قلیان‌سراها و قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تعطیل است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، یک‌هزار و ۵۰۱ نفر در ۲۷ استان درگیر ویروس در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۹۱ نفر هم با بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.