شهردار مهاباد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان و با توجه به تردد خودروهای مسافربری از جمله اتوبوس و سواری از شهرهای درگیر بیماری کرونا به داخل مهاباد، فعالیت این پایانه تعطیل شده‌است.

کامران فاتح اضافه کرد: این تصمیم در راستای جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا بوده و تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط ادامه خواهد داشت.

وی با عذرخواهی از مسافران و گردشگران مهابادی که خواهان سفر به این شهرستان بودند، از آنان تقاضا کرد برای رعایت حال عموم مردم و سلامت خود و دیگران از سفر به این شهرستان خودداری کنند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون پایگاه سلامت با همکاری هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی در ورودی‌های این شهرستان مستقر هستند که ضمن رصد علایم ظاهری و کنترل تب مسافران و رانندگان از ورود خودروهای با پلاک سایر استان‌های کشور ممانعت می‌کنند.

شهردار مهاباد به شهروندان توصیه کرد که دستورالعمل بهداشتی ستاد پیشگیری از کرونا و رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند.

هم‌اکنون ۲۲۶ دستگاه خودرو در ناوگان عمومی مسافربری پایانه فعال است که از این تعداد ۱۲۸ دستگاه سواری، ۷۲ دستگاه اتوبوس و ۲۶ دستگاه مینی‌بوس است.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر باعث شده‌است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نداشته باشند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تا زمان حاضر نتیجه ۵۵ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.