جعفر ایمانیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شناسایی و کشف انبار بزرگی از انواع کود و سموم شیمیایی تقلبی و غیرمجاز در یکی از روستاهای توابع این شهرستان لازم است کشاورزان منطقه در تهیه سموم و کود شیمیایی مورد نیاز خود دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: سموم غیرمجاز و تقلبی کشف شده که توسط افراد سودجو در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفت، نه تنها کمکی در امر مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی نخواهد کرد بلکه اثرات سوء و عکس داشته و از نظر مالی نیز خسارت‌های فراوانی به آنها وارد خواهد زد.

وی اظهار داشت: کشاورزان در امر خرید سموم و کود به خصوص کودمایع باید از فروشندگی‌های مجاز مورد اعتماد و دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی خرید کنند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد همچنین از مردم خواست هرگونه فعالیت در زمینه تهیه، تولید و توزیع نهاده‌های شیمیایی به صورت غیرمجاز را به جهاد کشاورزی و یا دستگاه‌های نظارتی و انتظامی گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته انباری حاوی ۸۰ تن انواع سموم و کود شیمیایی کشاورزی غیرمجاز و تقلبی در یک گاوداری در مزارع یکی از روستاهای توابع مهاباد با گزارش‌های مردمی شناسایی و باهمراهی نیروی انتطامی توقیف شد.

در بازرسی از این محل علاوه بر کشف بیش از ۷۰ تن انواع سموم و کود شیمیایی، یک دستگاه پلمب درب قوطی سموم، قوطی‌های خالی با برچسب‌های متنوع و خارجی و یک تانکر هزار لیتری محلول سموم کشاورزی به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال کشف و با دستور تعزیرات حکومتی به انبار جمع‌آوری املاک تملیکی مرکز استان حمل شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.