مدیر جهاد کشاورزی ماکو گفت: حداکثر تا 10 روز بهای محصول کلزاکاران پرداخت می شود.

قاسم تاروردیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: کلزا کاران می توانند محصول خود را به مراکز تعاون روستایی در شهرستان تحویل داده و حداکثر تا10روز بهای محصول خود را تحویل بگیرند.

وی در ادامه با تاکید براینکه برای سال زراعی پیش رو در ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کلزا کشت خواهد شد، تصریح کرد: در کشت دوم نیاز آبی این محصول کم است و این از مهمترین مزایای محصول کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو با تأکید بر اینکه ۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ماکو به سیستم های آبیاری نوین تجهیز می شود  افزود: هم اکنون بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی در سطح شهرستان تولید می شود.

تاروردیزاده تصریح کرد: احیا و مرمت قنات ها، احداث کانالها از دیگر اقدامات این اداره در راستای تسهیل در امورات کشاورزی است که سیستم آبیاری نوین در سطح شهرستان ماکو در ۱۷ ایستگاه پمپاژ با اعتباری بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان، از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است.

وی در ادامه تأکید کرد: در سایه اجرای این طرح ۱۲ روستا یک هزار و ۲۰۰ خانوار شغل خود را تثبیت خواهند کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو در ادامه با تاکید بر اینکه در سال گذشته کشاورزان بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی در جهت خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی استفاده کردند افزود: سال گذشته ۵۳۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این شهرستان صادرات، واردات و ترانزیت شد.

وی افزود: ۵۶ واحد صنعتی در سطح شهرستان است که ۳۶ واحد فعال و با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تاروردیزاده همچنین از رفع تداخل کامل ۷ روستای شهرستان ماکو اشاره کرد و گفت: ۲۷ روستا در سطح شهرستان در دست اقدام است که تا آخر سال تمامی ۲۵ هزار هکتار رفع تداخل خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.