به گزارش ایرنا، اسماعیل کریمی اصل روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها که به صورت نمادین در گلخانه چابکی برگزار شد، افزود: گلخانه تولیدات محصولات کشاورزی چابکی در روستا زینق این شهرستان با سطح زیر پوشش چهار هزار مترمربع و با اشتغال زایی برای پنج نفر با سرمایه گذاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان در این روز به بهره برداری رسید.
وی افزود: در این طرح کشاورزی 900 میلیون تومان آورده شخصی و 500 میلیون تومان تسهیلات بانکی هزینه شده است.
وی همچنین از افتتاح سردخانه آمونیاکی نگهداری محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این سردخانه در جاده مراغه -هشترود در سه راهی داش آتان با اشتغال زایی برای 12 نفر و با اعتبار کلی هفت میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: 5 میلیارد تومان آورده شخصی و 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اشتغال فراگیر از اعتبارات اختصاص یافته به این طرح بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه اضافه کرد: همچنین در این روز گلخانه تولیدات محصولات کشاورزی مرسلی واقع در روستا علمدار با اشتغالزایی برای پنج نفر و در مجموع با اعتبار 900 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
کریمی اصل در ادامه گفت: سیستم آبیاری تحت فشار قطره ای فرهودی در روستای کامل آباد با سطح زیر پوشش هفت هکتار باغ با اعتبار کلی 130 میلیون تومان و همچنین سیستم آبیاری تحت فشار بارانی مجتمع دامپروری و کشاورزی مراغه در روستا خانقاه با سطح زیر پوشش 30.5 هکتار زراعت با اعتبار 787 میلیون تومان از دیگر طرح های افتتاح شده در این روز بود.
مراغه قطب تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی بوده و بیش از25 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
بیش از 21 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 300 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.