به گزارش ایرنا علی مصطفوی روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی آذربایجان غربی افزود: جهاد کشاورزی برنامه های آموزشی خود را تقویت کند تا شاهد پیشرفت برنامه های امنیت غذایی در جامعه باشیم.
وی ادامه داد: در برخی مناطق کشاورزان در خاک های آلوده اقدام به کشت محصول می کنند که باید برای جلوگیری از این امر، مناطقی که خاک آلوده دارند باید شناسایی شوند.
وی بیان کرد: سالم سازی محیط و پاکسازی مناطق آلوده برای تامین غذای امن جزو مسائل ضروری و نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: کنترل پساب ها از دیگر عوامل مهمی است که باید در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
مصطفوی گفت: باید در بین کشاورزان اطلاع رسانی کافی صورت گیرد تا با پساب فاضلاب اقدام به آبیاری محصولات کشاورزی نکنند زیرا این امر ضرر جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.
وی بیان کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی می تواند اتحاد و هماهنگی لازم را در بین دستگاه های اجرایی ایجاد کند تا برنامه های این کارگروه به شکل احسن اجرایی شود.
وی اضافه کرد: کارگروه امنیت و سلامت غذایی یکی از مهمترین کارگروه ها بوده زیرا با سلامت و امنیت مردم و جامعه سروکار دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان با پساب آبیاری می شود، گفت: باید مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط در اسرع وقت جلوی این امر را بگیرند.
رسول انتظارمهدی افزود: آبیاری مزارع با پساب فاضلاب بیماری وبا را در جامعه گسترش می دهد و باید جلوی این امر گرفته شود.
به گزارش ایرنا با توجه به اینکه ایمنی مواد غذایی یک مسوولیت مشترک است کار در تمام طول زنجیره مواد غذایی از کشاورزان، تولیدکنندگان تا فروشندگان و مصرف کنندگان مهم است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.