اسمعیل کریم زاده روز دوشنبه و در حاشیه جشنواره انگور سیاه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت کشاورزی آذربایجان غربی در منطقه بی نظیر است و می توان با اتخاذ رویکرد علمی در جهت توسعه اقتصادی این بخش قدم برداشت.
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تولید سالانه بیش از 6.5 میلیون تن محصول کشاورزی در استان، بیان کرد: با کمی همت آذربایجان غربی می تواند به قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور تبدیل شود.
وی همچنین با بیان اینکه انگور تولید شده در سردشت ارگانیک است، افزود: این شهر می تواند در تولید محصولات ارگانیک در منطقه الگو باشد.
کریم زاده با تاکید بر ضرورت شناساندن این ظرفیت منحصر به فرد شهرستان سردشت در عرصه ملی و بین المللی، اضافه کرد: محصولات کشاورزی ارگانیک تولید شده در سردشت می تواند الگوی صادراتی باشد.
وی با اعلام اینکه سطح زیر کشت انگور در سردشت بیش از پنج هزار و 500 هکتار است، گفت: سالانه بیش از 35 هزار تن انگور در این شهرستان تولید می شود.
به گزارش ایرنا 20 غرفه با محصولات متنوع کشاورزی در دومین جشنواره انگور سیاه سردشت برای شناساندن ظرفیت های اقتصادی منطقه برپا شده است.
همچنین از مستند معرفی سردشت، یکی از هفت مجموعه مستند ' آذربایجان غربی سرزمین زیبایی ها' در این جشواره رونمایی و برنامه های فرهنگی متنوع دیگری در حاشیه این جشنواره برگزار شد.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.