به گزارش ایرنا رضا حسینی روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی عرضه تولیدات کشاورزی افزود: عاملان فروش میوه های صنعتی همچون سیب و انگور در کنار جاده ها به دلیل تخلف باید به مراجع قانونی معرفی شوند.
وی ادامه داد: رعایت نکردن نکات بهداشتی در این خصوص از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا واسطه ها فقط به فکر سود و منفعت خود هستند و تجمیع میوه در کنار جاده ها کاری غیراصولی و غیربهداشتی بوده و دارای تبعات اجتماعی و اقتصادی است.
وی تاکید کرد: این افراد علاوه بر اینکه ساختار و ظاهر جاده های مواصلاتی استان را بر هم می زنند، از پرداخت مالیات و عوارض نیز شانه خاله می کنند.
حسینی بیان کرد: باید محلی برای عرضه محصولات کشاورزی صنعتی مشخص شود و کارخانه های صنایع تبدیلی از این مکان و بدون واسطه اقدام به خرید محصول مورد نظر کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این سازمان با هماهنگی مسوولان کشور توانسته است کد صدور مجوزهای تغییر کاربری /آیسیک/ را دریافت کند.
رسول جلیلی بیان کرد: با دریافت این کد می توان مجوزهای لازم را برای راه اندازی مرکز جمع آوری و عرضه محصولات کشاورزی صادر کرد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد تا دستگاه های ذیربط برای راه اندازی مراکز عرضه و جمع آوری محصولات کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهند.
آذربایجان غربی قطب اصلی تولید سیب درختی در کشور بوده و در زمان حاضر 53 هزار هکتار از باغ های سیب استان بارور است؛ ارومیه با 23 هزار و 150 هکتار رتبه اول سطح زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده است و این استان سالانه بیش از 800 تا یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی تولید می کند.
3072/9918
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.