حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشگیری از اپیدمی کرونا و بالابردن آستانه تحمل و تاب‌آوری روحی و روانی مردم در مصاف با این بیماری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و همچنین برنامه های فرحبخش و نشاط آفرین را با بهره‌گیری از تجارب و تولیدات ارزشمند هنرمندان حوزه های مختلف هنری در کانال تلگرامی و فضای مجازی به مردم ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا با ارایه برنامه‌های امیدبخش، مردم را شاداب و سرزنده کرده و زمینه ای فراهم کند تا مردم اوقات فراغت خود را به جای غرق شدن در اوهام و خیال و ترس و واهمه، صرف تماشای برنامه هایی چون تئاتر، شعر، جنگ شادی و برنامه های آرام‌بخش کنند.

وی بیان کرد: همچنین سعی شده تا هنرمندان با برنامه‌های فرهنگی و تولید محتوا، مقطعی‌بودن این بحران را به مردم یادآورشده و در قالب انیمیشن‌ها و کلیپ‌ها، آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به مردم ارایه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این نخستین تجربه‌ای است که خدمات فرهنگی، هنری و قرآنی از طریق فضای مجازی به مردم ارایه می‌شود و تلاش شده تحت هر شرایطی رابطه نهادهای فرهنگی با جامعه هدف حفظ شود.

حجت الاسلام خدایاری به نقش رسانه‌ها در این برهه حساس اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها از مداخله‌های نسنجیده و غیرعلمی در خصوص این بیماری خودداری کرده و از ایجاد تشویش و نگرانی در جامعه و مردم خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، پنج‌هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۴۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۳۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، یک نفر جان خود را از دست داده، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.