ناصر مقدم روز یکشنبه در نشست خبری افزود: این آثار از ۱۵ تا ۲۱ بهمن طی ۲ نوبت در پردیس سینمایی اکومال و سینما ساویز نمایش داده می‌شود.

وی همچنین از راهیابی چهار  اثر نمایشی این استان به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبر داد و اظهار داشت: این آثار شامل نمایش «زندگی کنسرو شده» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی حامد هادوی در بخش رقابتی به‌علاوه فجر، «اسماعیل» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی در بخش مهمان، «آلبرت کشته شد توی جنگ» به نویسندگی فرانک فروتن و کارگردانی امیر رضا فروتن در بخش مهمان به‌علاوه فجر و «مثل خاراندن یک زخم» به نویسندگی و کارگردانی فرانک فروتن در بخش رقابتی به‌علاوه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه سومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی کهن دشت از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه با ۶ اثر نمایشی در نظرآباد برگزار خواهد شد، ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی کودکان نیز با ۱۵۰ اثر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و اختتامیه آن ۱۸ بهمن ماه است.

مقدم همچنین از برگزاری انتخابات انجمن نمایش استان البرز در ۲۹ بهمن ماه خبر داد اظهار داشت: ۱۷ نفر از ۲۰ گروه نمایشی ثبت شده استان برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری نشاط و امید هم از ۱۲ تا ۱۸ اسفند امسال در راستای افزایش ترویج فرهنگ نشاط و امید اقوام ساکن برگزار می‌شود.

این مسوول با تبیین ۲ برنامه مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای سال آینده گفت: نخستین کنگره شعر ملی و داستان ایران در سال آینده به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود که مهلت ارسال اثر به این کنگره ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و اختتامیه آن ۱۴ تیر ۱۳۹۹ است.

وی ادامه داد: جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان البرز نیز ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ همزمان با روز خبرنگار با همکاری خانه مطبوعات و رسانه‌های البرز برگزار و فراخوان آن به زودی منتشر می‌شود.

وی با یادآوری نیاز مرکز استان البرز به پردیس تئاتر تصریح کرد: ساخت این مجموعه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت کاری داشته و امیدواریم با تامین اعتبارهای مالی مورد نیاز، شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.   

همچنین معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: این اداره کل با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین نشست هم اندیشی فعالان سواد رسانه ای و اطلاعاتی کشور را برگزار می‌کند.

سیدعزیز چابکی افزود: ۲ هدف اصلی این نشست شناسایی ایده‌های برتر برای تقویت تولید و نشر محتوای مناسب در ارتقای سواد رسانه‌ای و شناسایی تجارب موفق در ارتقای سواد رسانه ای است.

محمود دهقان هراتی سرپرست معاونت هنری، سینمایی و سعمی بصری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: در سال‌های گذشته آثار جشنواره فیلم فجر در سه نوبت در استان البرز اکران می‌شد اما امسال طی ۲ نوبت روی پرده می‌رود.

در این نشست از پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.