رییس اتاق اصناف بوکان در گفت‌وگو با خبرنگار ارنا، اظهار داشت: این تصمیم توسط روسای اتحادیه‌های صنفی این شهرستان و در جلسه مشترکی با ستاد پیشگیری از کرونای این شهرستان اتخاذ شد.

 سعدون احمدپوری افزود: تمامی مغازه‌های سطح شهر به جز میوه فروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، خواربارفروش‌ها و سوپرپروتیینی‌ها با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تا اطلاع ثانویه تعطیل شدند و اتحادیه‌ها نیز بر این تعطیلی نظارت می‌کنند.

وی از همراهی و همگامی مردم این شهرستان با مسوولان برای مقابله با این بیماری قدردانی کرد و گفت: ماندن در خانه و حضور نیافتن در اجتماعات می‌تواند مهمترین راهکار برای مقابله با این ویروس  در سطح جامعه باشد.

«احمدپوری»، اضافه کرد: برهمین اساس شایسته است بازاریان با توجه به حساسیت موضوع همکار و همگام دست‌اندرکاران عرصه سلامت بوده و این مصوبه را اجرایی کنند.

وی از مسوولان این شهرستان خواست با همکاری نهادهای مسوول تمام اماکنی که در آن تجمع مردم صورت می‌گیرد را تعطیل کنند تا از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری به عمل آید.

رییس اتاق اصناف اعلام کرد: از روز پنجشنبه نیز صنوف طلافروشی، مغازههای خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده ‌از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، پنج هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.