این روزها محدودیت و کمبود ماسک ، مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی برکسی در مازندران و ایران پوشیده نیست. محدودیتی که ویروس ناخوانده‌ای با نام کووید-۱۹ از کشور چین به ما تحمیل کرده است. 

ویروسی که تنها راه مبارزه و شکست آن پیشگیری و جلوگیری از انتقال است و متاسفانه به دلیل افزایش بیش از حد و آنی تقاضا برای تجهیزات بهداشتی ابزار این مبارزه کمتر یافت می شود. 

اما همانند گذشته جوانان مازندران و به خصوص شهرستان آمل در مقابل این دشمن پنهان سر تعظیم فرود نیاوردند و برای تامین نیازهای بهداشتی آستین ها را بالا زدند. 

همانند نیروهای درمانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در راهروهای بیمارستان ها می جنگند، جوانان آملی نیز با استفاده از حداقل ها و ساده ترین مواد قدم به تولید دستی مواد ضدعفونی کننده برداشتند تا حداقل باری از مشکلات کنونی کم کنند.  

اسماعیل مدنی یکی از افراد تیم تولید مواد ضد عفونی کننده آمل  به خبرنگار ایرنا گفت: با احتساب فراهم کردن مواد اولیه و نیرو برای آغاز تولید مواد ضد عفونی کننده اکنون حدود یک هفته است که از آغاز فعالیت ما می گذرد. 

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه ما توسط خیرین و مردم آمل تهیه و تامین می شود، افزود: تمامی مواد ضد عفونی کننده ما براساس الگویی است که توسط متخصصان شیمی نظارت ، برنامه ریزی و به ما ارائه می شود.  

به گفته او این جوانان هر روزه حدود هفت هزار بطری یک لیتری مواد ضد عفونی کننده تولید می کنند که در شهر آمل و شهرهای اطراف و همجوار توزیع می شود. 

مدنی با بیان اینکه هدف ما کاهش فشار روانی جامعه است ، افزود: تولید ما تا زمان عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت ودر صورت تسهیل در دسترسی مردم به مواد ضد عفونی کننده دیگر نیازی به تولید ما نیست . 

وی با اشاره به اینکه اکنون از شهرهای بابل، محمودآباد ، چالوس و بابلسر و فریدونکنار سفارش مواد ضد عفونی کننده داریم ، گفت: تمامی مواد ضد عفونی کننده که ما تولید می کنیم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. 

این جوان آملی تاکید کرد :برای جلوگیری از تجمع مردمی جهت دریافت ضد عفونی کننده بدون اعلام قبلی در محلات آمل و شهرهای دیگر حاضر شده و بین مردم توزیع می کنیم. 

مدنی تولید دستکش . لباس مخصوص برای بیمارستان ها را قدم بعدی این مجموعه عنوان کرد و گفت: اکنون روزانه تعداد ۱۰۰ عدد لباس بیمارستانی مخصوص قرنطینه توسط هفت خیاط تولید می کنیم که در روزهای آینده این تعداد چند برابر خواهد شد. 

به گفته او فعالیت این مجموعه هر روزه از ساعت ۱۳ تا ۲ بامداد است و ۱۰ نفر به صورت دائمی و ۴۰ نفر نیز به صورت ۲ شیفت در تولید اقلام بهداشتی همکاری می کنند. 

شاید تولید این جوانان امروز با تولیدات صنعتی فاصله بسیار داشته باشد، اما آنطور که به نظر می رسد  توانستند حداقل بخشی از نیاز مردم آمل و تا حدودی مازندران را تامین کنند و جو روانی پیش آمده را کاهش دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.