رسول جلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان‌غربی پتانسیل تولید گسترده گیاهان دارویی را دارد، افزود: بخشی از گیاهان دارویی کشور از جمله بیدمشک، بادرشبو، نعناع فلفلی، گل محمدی، سماق و سنجد در  آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن انواع گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی برداشت و به استان های فارس و اصفهان صادر شده است.

وی با اعلام اینکه در آذربایجان‌غربی ۲۳ واحد فرآوری عرقیات و بسته‌بندی گیاهان دارویی وجود دارد، اظهار داشت: این تعداد واحد فرآوری با ظرفیت اسمی ۲۴ هزار تن در حال فعالیت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص مشکل عمده کشت گیاهان دارویی استان نیز گفت: مشکل اصلی این حوزه، نبود بازار داخلی و خارجی برای تولیدکنندگان است.

جلیلی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام مراحل اولیه برای تشکیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی و کشت قراردادی است.

وی به گونه‌های قابل کشت در استان اشاره کرد و افزود: از گونه های قابل کشت در استان که به صورت انبوه و توسط اشخاص کشت می‌شوند می توان به بادرشبو، نعناع فلفلی و معمولی، بیدمشک، شاه اسپرم و پونه اشاره کرد.

آذربایجان‌غربی به دلیل کوهستانی بودن یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.