به گزارش ایرنا سید علی محققی روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند تفاهم نامه همکاری های آموزشی و ترویجی بین سازمان امور اراضی مرکز تحقیقات و مدیریت هماهنگی ترویج که در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: مروجان و کشاورزان پیشرو و مسوولان پهنه های کشاورزی در مراکز دهستان ها نیز نقش موثری در آگاهی بخشی در جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای طرح کاداستر دارند.
وی با بیان اینکه معرفی بهره برداران نمونه حفظ یکپارچگی اراضی کشوری و استانی در جشنواره نمونه های ملی و استانی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای مروجان و مسوولان پهنه های مراکز دهستان طی تفاهم نامه منعقد شده بین مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان در حال پیگیری و اجراست.
محققی با تاکید بر اینکه سازمان امور اراضی متولی حفظ، ساماندهی و توسعه اراضی کشور است، ادامه داد: برای رسیدن به تمام اهداف پیش بینی شده باید به مردم مراجعه شده و ضمن آگاه سازی آنان، اطلاعات به صورت میدانی بررسی و گردآوری شود.
وی با اشاره به اینکه ترویج و روابط عمومی برای اطلاع رسانی اهداف حفظ یکپارچگی اراضی در کنار هم هستند، افزود: این 2 بخش ابزارها و روش های مشترک زیادی دارند و تعامل با مردم و رسانه توسط آنان می تواند موجب هم افزایی شود.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه نیازمند آگاهی مردم از قانون برای ریشه کن شدن تخلفات هستیم، گفت: مروجان کشاورزی برای فرهنگ سازی و پیشگیری از خرد شدن و سایر تخلفات در مباحث امور اراضی باید فعالیت جدی تر داشته باشند.
فرید صیدی نژاد با اشاره به اشتغال در بخش کشاورزی، ادامه داد: با تولید گزارش های مدون و علمی می توان به دستاوردهای مهمی در ترویج و آموزش در زمینه امور اراضی دست یافت.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به تولید انیمیشن با موضوع حفظ یکپارچگی اراضی استان اشاره و بیان کرد: پیش تولید یک انیمیشن دیگر نیز در استان آغاز شده و تولید تیزرها و تدوین برنامه های ترویجی با موضوع حفظ اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین تشکیل جلسه با دهیاران و بخشداران جهت بررسی و تبیین کاداستر اراضی و استفاده از ظرفیت علما و ائمه جماعات روستاها برای تبیین اهداف ترویج را از اهداف پیش روی اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خواند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 700 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 130 هزار هکتار آن باغی است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.