حامد هدایت‌فر شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این مراکز در ۶ نقطه شهر شامل سه‌راه وفایی، فلکه مادر، چهارراه نبوت، میدان جمهوری اسلامی(شهرداری)، بازارچه و تاناکورای مهاباد راه‌اندازی شده تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای زلزله‌زدگان «قطور» شهرستان خوی را جمع‌آوری کنند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تردد شهروندان گشت‌های سیار با همکاری نیروی انتظامی نیز در مناطق مختلف شهر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکیل می‌شود و شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی را نیز به شماره حساب بانک صادرات ۰۲۱۴۱۵۷۸۳۵۰۰۰ ویژه این ستاد پرداخت کنند.

وی از شهروندان خواست قبل از اهدای کمک‌های خود به اعضای ستاد همیاری کارت شناسایی آنان را مشاهده و در صورت اهدای کمک نقدی قبض مخصوص کمک به زلزله‌زدگان قطور دریافت کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت این ستاد در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مدت چهار روز پیش‌بینی شده و در صورت لزوم این مدت تمدید خواهد شد و کمک‌های جمع‌آوری شده با حضور اعضای ستاد همیاری به این مناطق ارسال می‌شود.

دبیر ستاد همیاری مردمی مهاباد افزود: تاکنون چهار محموله شامل ۲ محموله کمک‌های هلال احمر و ۲ محموله کمک‌های مردمی از این شهرستان به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال شده است.

«هدایت‌فر» گفت: ستاد همیاری در حال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف شهر علیه گسترش ویروس کرونا با همکاری اعضای انجمن‌های مردم نهاد است و این طرح همزمان در مناطق روستایی هم انجام می‌شود.

وی از باغداران این شهرستان نیز خواست پمپ‌های سمپاشی را به صورت امانتی در اختیار اعضای ستاد همیاری قرار دهند تا ضدعفونی مناطق روستایی با همکاری روستاییان انجام شود.

به گزارش ایرنا روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.