مهدی قهرمانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و خانواده میاندوآب با اشاره به لزوم همکاری همگانی برای مقابله و پیشگیری از کرونا، اظهار داشت: مسوولان، اصحاب رسانه و همه افراد به هر نحو ممکن باید نسبت به اطلاع‌رسانی در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری به طور کامل در میاندوآب اندیشیده شده، اضافه کرد: مردم باید آرامش خود را حفظ کرده و از توجه به برخی اخبار کذب که در فضای مجازی منتشر می‌شود، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هدف از تعطیلی برخی اماکن عمومی و مدارس و دانشگاه‌ها نیز برپایه اصل پیشگیری است، بیان کرد: هدف از تعطیلی مدارس به مسافرت رفتن خانواده‌ها یا خرید عید نیست بلکه این تعطیلی به منظور اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته و خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

فرماندار میاندوآب اظهار داشت: تا هفته‌های آینده با رعایت تدابیر اندیشیده شده و رعایت بهداشت فردی توسط اقشار مختلف جامعه، این ویروس به طور قطع کنترل خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر برخورد با سودجویان بازار ماسک و مواد ضدعفونی افزود: مسوولان تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت، نظارت کافی بر توزیع و فروش این اقلام را در این شهرستان در برنامه خود داشته و با برخی افراد سودجو در این زمینه برخورد خواهد شد.

قهرمانی با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس از همکاری مسوولان و نهادهای مختلف در برگزاری بدون مشکل این دوره از انتخابات تجلیل کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: برخی از شهروندان در خصوص انتخاب بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) این شهرستان به عنوان بیمارستان مرجع و پشتیبان برای کرونا در موقع شیوع احتمالی این بیماری طی روزهای آتی واکنش‌هایی نشان داده‌اند که به هیچ عنوان جای نگرانی در این مورد وجود ندارد.

سهراب حیدری اضافه کرد: وزارت بهداشت برخی بیمارستان‌ها را از نظر بافت فیزیکی و پرسنل که دارای توانمندی است، به عنوان بیمارستان مرجع و پشتیبانی در مواقع اپیدمی بیماری انتخاب کرده و  بیمارستان فاطمه (س) این شرایط را داراست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: ایجاد آرامش در جامعه اصلی‌ترین مقوله در برابر کروناویروس است و اصحاب رسانه و کادر درمانی باید این مهم را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید در جامعه اضطراب و رعب ایجاد شود و اخبار مربوط به این بیماری باید براساس مستندات باشد، بیان کرد: مردم به توصیه‌هایی که وزیر بهداشت و پزشکان از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌اند توجه داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه تست کرونا ویروس نیز تنها در افراد با علایم کاملا مشکوک انجام می‌گیرد و هر کسی علایم خفیفی مانند سرفه داشت این امر نشان دهنده کرونا ویروس نیست، گفت: دوره کمون ویروس چهار تا ۱۴ روز بوده و انتشار سریع و قدرت سرایت بالا از ویژگی‌های آن است.

وی با اشاره به اینکه کرونا ویروس در کودکان زیر ۲ سال نادر بوده و شایع‌ترین سن برای ابتلا۵۰ تا ۵۹ ساله است، گفت: مردم موازین بهداشتی را برای توقف انتشار بیماری به‌خوبی باید رعایت کنند.

در این جلسه همچنین مسوولان اداره‌های مختلف میاندوآب در رابطه با اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از شیوع احتمالی کروناویروس گزارش‌های خود را ارایه کردند.

مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های عمومی و بازارهای دواب میاندوآب برای کنترل و جلوگیری از این بیماری تا پایان این هفته تعطیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.