نادر افشارلو روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقلام شب گذشته از انبار امدادی هلال‌احمر این شهرستان با حضور جمعی از نجات‌گران و داوطلبان و با همکاری دبیر ستاد مدیریت بحران و اداره‌های راهداری و آب و فاضلاب و با دستور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بارگیری و ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه این اقلام پس از ارسال به قطور بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود، بیان کرد: هلال احمر میاندوآب در صورت نیاز آمادگی ارسال چادر و برخی اقلام زیستی دیگر همچون علاءالدین، ظروف آشپزخانه و پتو به منطقه را دارد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر روز، یکشنبه حوالی بخش قطور در 75 کیلومتری شهر خوی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد. 

مسوولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق آغاز شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و بار دیگر امدادگران به این منطقه اعزام شدند. 

اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آنکه در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.