آیدین رحمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اقلام شامل آب، بسته‌های نان، گوشت، روغن و سایر اقلام مورد نیاز است، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ادامه دارد و سه‌هزار و ۵۰۰ تخته چادر، یک‌هزار و ۲۰۰ تخته پتو و چهار هزار دستگاه والور برای زلزله‌زدگان ارسال شده‌است.

وی بیان کرد: مقرر شده بود با استقرار ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۷ روستای قطور و خود این شهر عملیات آواربرداری در این منطقه از روز دوشنبه آغاز شود اما به علت اینکه خانوارهای آسیب دیده در حال جمع‌آوری وسایل خود بودند، این موضوع به فردا (سه‌شنبه) موکول شد.

وی اضافه کرد: بین سه‌هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار منزل مسکونی در این شهر از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌ ولی تلفات جانی به علت هوشیاری و آگاهی مردم در این زمینه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای روستایی این منطقه بیمه بوده و اقدامات لازم در زمینه پرداخت خسارت و غرامت‌ها در حال انجام است، گفت: ۲۷ روستا با پنج‌هزار خانوار درگیر این موضوع هستند که به علت پس‌لرزه‌های زیاد تصمیم به اسکان این افراد گرفته شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کارکنان و ارزیاب‌های بنیاد مسکن استان نیز در این شهرستان حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت‌های وارد شده به خانه‌های روستایی هستند.

به گزارش ایرنا علاوه بر ده‌ها زمین‌لرزه با شدت کم و متوسط، مناطق مرزی خوی طی روز گذشته دو بار با زمین‌لرزه نسبتا شدید لرزید که این امر موجب مصدومیت ۹۰ نفر و بستری شدن ۱۰ نفر از آنان، تلف شدن صدها راس دام روستاییان و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در حداقل هشت روستای این منطقه شد.

مسوولان و مردم زلزله‌زده خوی در روز گذشته دردی مشترک داشتند و دو زلزله ساعت ۹:۲۲ و ۱۹:۳۰ به جلوه‌های زیبایی از همدردی مسوولان با مردم مناطق قطور و زرآباد این شهرستان تبدیل شد تا دشواری‌های زلزله و سرمای هوا راحت‌تر تحمل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.