محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا حجم این تسهیلات بانکی و بلاعوض را در مجموع ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یکی از این کمک‌ها اختصاص ۴۵۰ میلیون ریال وام با کارمزد بسیار کم برای بازسازی منازل مسکونی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌است که به‌زودی به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن ۱۰۰ میلیون ریال وام اسکان موقت و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن برای این خانواده‌ها اختصاص یافته‌است.

وی با اشاره به اینکه منازل مسکونی در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی استان با استفاده از درآمدهای حاصل از سوخت مرزنشینان در دولت تدبیر و امید بیمه حوادث شده‌، بیان کرد: از این محل نیز با همکاری بیمه ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: این میزان کمک و وام‌های کم‌بهره می‌تواند زمینه ساخت خانه‌های مقاوم برای این خانواده‌ها را فراهم کند که اهتمام مسوولان استانی و شهرستانی و همچنین همراهی مردم در این خصوص بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا بر اثر ۲ زمین‌لرزه نسبتا شدید طی روز یکشنبه در منطقه قطور خوی، حدود سه‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این منطقه دچار خسارت از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شد.

قطور از جمله مناطق مرزی شمال آذربایجان‌غربی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.