تقی کهوریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 روستا با 235 واحد مسکونی به حالت 100 درصد تخریب شده که مراحل آواربرداری، پی کنی و فنداسیون کاری این واحدها در حال انجام است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات آواربرداری 190 واحد، پی کنی 53 واحد و فنداسیون هشت واحد انجام شده است و این عملیات ها به سرعت پیگیری می شود.
وی افزود: از نخستین ساعات وقوع زلزله، گروه های امدادی برای نجات جان زلزله زدگان صورت گرفته و همزمان اکیپ های تخصصی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز برای ارزیابی محل های حادثه دیده، شروع آواربرداری و آماده سازی برای احداث واحدها به منطقه اعزام شده اند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون 6 هزار و 877 واحد نیز توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
کهوریان بیان کرد: با توجه به برودت هوا و بارش های فصلی مرحله بازسازی مناطق آسیب دیده از ضرورت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید در کوتاهترین زمان واحدهای آسیب دیده و یا تخریب شده مرمت و بازسازی شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 43 دستگاه انواع کمپرسی، لودر و بیل مکانیکی به منطق زلزله زده اعزام شده اند و تا 20 روز آینده نیز در این منطقه به خدمات رسانی مشغول خواهند بود.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
یک بالگرد، یک دستگاه مینی بوس، 2 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه تویوتا هایلوکس امدادی و 12 دستگاه خودروهای اسکانیا، ایسوزو، تویوتا و خودروی امداد و نجات در همان ساعات اولیه زلزله از آذربایجان غربی به منطقه خسارت دیده اعزام شده است.
8135/ 2093 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.