«روبیک جانانه» شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارامنه با مشارکت حداکثری در این انتخابات علاقه‌مندی دیرینه خود را به کشور و انقلاب نشان دادند.

وی اظهار داشت: ارامنه با شوق تمام از ساعات اولیه صبح در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و درک بالای خود را به دنیا ثابت کردند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان برای تحریم انتخابات آب در هاون کوبیدن است و هرگز نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت، افزود: دشمنان دور باطل را تکرار می‌کنند و نمی‌خواهند حقیقت را باور کنند.

وی اضافه کرد: هر رای ایرانی اعم از رای شیعه و سنی، آشوری و ارمنی یکدل‌بودن ملت ایران را به تصویر می‌کشد و این یکدلی و انسجام پشتوانه‌ای قوی برای انقلاب و کشور است.

رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان همچنین حضور پرشور اقوام و ادیان مختلف در ایران را نمونه بارز حاکمیت دموکراسی در ایران عنوان کرد. 

حقوق ادیان و اقوام در جمهوری اسلامی ایران همواره حفظ شده‌است

وی اضافه کرد: از اول انقلاب تاکنون همواره حقوق ادیان و اقوام حفظ شده و اقلیت‌های دینی همیشه از حقوق خود بهره‌مند بوده‌اند که نمونه بارز آن انتخاب آزادانه و فرستادن نماینده به خانه ملت است.

به گزارش ایرنا اقلیت‌های دینی امروز در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت پرشور شرکت کردند؛ از ۲۹۰ نفر نماینده مجلس شورای اسلامی پنج نماینده منتخب اقلیت‌های دینی است و بر این اساس زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی یک نماینده و مسیحیان ارامنه شمال و جنوب کشور هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

پنج صندوق رای ثابت و سیار برای آشوریان و یک صندوق ثابت برای ارامنه آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است و سه کاندیدای آشوری و پنج کاندیدای ارامنه در سطح کشور با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.