اشتیاق بزرگ شدن و بلوغ سیاسی و حس خوب اثرگذاری در سرنوشت و آینده کشور، هیجان و شوق وصف‌ناپذیری را در میان جوانان و به‌ویژه رای‌اولی‌ها ایجاد کرده است و آنان را فارغ از هر حاشیه‌ای برای مشارکت در سرنوشت خود سوق می‌دهد.

رای‌اولی‌ها که فردا حضور در نخستین مشارکت سیاسی خود را در قالب انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه خواهند کرد، در محافل انتخاباتی حضوری پررنگ دارند و قصد دارند با آگاهی کامل نامزد اصلح خود را انتخاب و روانه مجلس کنند.

بر اساس قانون در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تمامی کسانی که متولد ۲ اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن هستند با در دست داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

خبرگزاری ایرنای دفتر مهاباد با حضور در مدارس دخترانه و پسرانه پایه یازدهم و دوازدهم این شهرستان که امسال برای اولین‌بار فرصت شرکت در انتخابات دارند، گزارشی با موضوع اهمیت شرکت در انتخابات، احساس اولین مشارکت سیاسی و معیارها و انتظار از نماینده مجلس شورای اسلامی را تهیه کرده‌است.

با شناخت کامل انتخاب کنیم

یکی از رای اولی‌های مهاباد که دانش‌آموز پایه ۱۲ رشته ریاضی دبیرستان شهدای این شهرستان است، گفت: امسال برای نخستین‌بار می‌توانم در پای صندوق رای حضور پیدا کنم و به همین خاطر تصمیم گرفته‌ام که با شناخت کامل در این «جهاد عمومی» شرکت کنم.

«سحر گودرزی» افزود: اگر انتخاب یک نفر به عنوان نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی از روی شناخت باشد و فرد بر اساس لیاقت و توانایی‌هایی که دارد به این انتخاب برسد، به‌طور قطع می‌تواند برای جامعه‌اش مفید باشد و برنامه‌های خوبی برای کمک به عمران و آبادانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: ساخت یک شهر و کشور خوب و ایده‌ال تنها با انتخاب بهترین‌ها و اصلح‌ترین فرد به عنوان قانون‌گذار میسر می‌شود و اگر ما بخواهیم شهر و کشوری آباد داشته باشیم باید نماینده مناسبی هم انتخاب کنیم.

برای یک انتخاب باید آگاهی داشته باشیم

دانش‌آموز کلاس ۱۱ رشته انسانی دبیرستان دخترانه شاهد مهاباد گفت: ما در زندگی انتخاب‌های زیادی مانند انتخاب رشته تحصیلی و شغل داریم و برای هر یک از این انتخاب‌ها باید با آگاهی کامل انتخاب کنیم تا دچار پشیمانی و ناراحتی نشویم.

 «که‌وین حسینی» افزود: برای انتخاب یک نماینده نیز باید پس از کسب آگاهی و شناخت کافی از نامزد مورد نظر در پای صندوق رای حاضر شویم و برای یک دوره چهار ساله نماینده شایسته‌ای را برای شهر خود انتخاب کنیم.

وی که قرار است فردا برای نخستین بار رای دهد، اضافه کرد: برای رسیدن به شناخت از نامزدها می‌توان از حلقه دوستان و همکلاسی‌ها، خانواده و معلمان کمک گرفت تا در انتخاب دچار اشتباه نشویم.

اولین رای بسیار با ارزش است

یکی دیگر از دانش‌آموزان رای‌اولی‌ مهاباد گفت: بسیاری از اتفاق‌های زندگی اگر برای نخستین‌بار در زندگی هر فرد روی بدهد، برای انسان با ارزش و پرخاطره است و اولین رای نیز مانند اولین روز مدرسه و اولین دوست، برایم بسیار گرانبها و با ارزش است.

«سوما خضری» افزود: به همین خاطر است که دوست دارم اولین رای‌ام در زندگی بنابر شناخت کافی باشد و کسی را که به عنوان نماینده انتخاب می‌کنم این ارزش و لیاقت کافی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: هرچند تمام کسانی که برای ورود به مجلس شورای اسلامی نامزد شدند، انسان‌های خوب و بزرگواری هستند اما باید در بین آنان بهترین و شایسته‌ترین را انتخاب کنیم.

شعار و عمل نمایندگان یکی باشد 

یکی از دانش‌آموزان رای‌اولی گفت: ما در انتخابات نمایندگان براساس برنامه و شعارهای انتخاباتی آنان در زمان تبلیغات انتخاب می‌کنیم و بر این اساس انتظار داریم کاندیدایی که به عنوان نماینده انتخاب می‌شود، شعارهای انتخاباتی خود را تا حد امکان عملی کند.

«احسان احمدپور» با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اضافه کرد: انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی تاثیر مستقیم بر زندگی مردم خواهد داشت و در طول چهار سال برای کشور ما تصمیم‌گیری می‌کند، پس باید با هوشیاری و بصیرت آن‌ان را انتخاب بکنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مشکل اصلی جوانان ما بحث اشتغال و درآمد است و از این‌رو مسوولان و تصمیم‌گیران جامعه به خصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم نسبت به رفع این مشکل برنامه‌ریزی داشته باشند.

یک رای هم در سرنوشت کشورمان تاثیرگذار است

یکی دیگر از دانش‌آموزان که امسال برای اولین حق شرکت در انتخابات را دارد، گفت: به عنوان یک ایرانی و کسی که امسال اجازه شرکت در انتخابات را دارد، برخود وظیفه می‌دانم با حضور در پای صندوق رای در آینده کشور سهیم باشم.

«محمدعرفان بالو» بیان کرد: هر رای که ما در صندوق رای می‌ریزیم در فردای جامعه تاثیرگذار است و رای‌دهندگان باید با آشنایی و اطلاعات کافی از جمله برنامه، اهداف، عملکرد و سابقه کار اجرایی و مدیریتی، کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: تمام سعی و تلاش خود را می‌کنم که نخستین مشارکت سیاسی‌ام با آگاهی و بصیرت کامل باشد و اطلاعات کافی در مورد فرد مور نظرم را پیدا کند.

انتخاب اصلح زمینه حل مشکلات جامعه را فراهم می‌کند

«انوشیروان رحیمی» یکی دیگر از رای‌اولی‌های مهاباد گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای امکان انتخاب فرد شایسته را بالا می‌برد و هراندازه بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم به همان اندازه هم به حل مشکلات موجود جامعه می‌توان بیشتر امیدوار بود.

وی تاکید کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در چارچوب قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون مصمم باشند و انرژی ‌خود را بر سر مسائلی همچون عوض کردن رئیس فلان اداره و یا دستگاه اجرایی هدر ندهند.

وی با اشاره به اینکه نماینده باید از تریبون خود در مجلس هوشمندانه استفاده کند، اظهار داشت: وقتی فردی را به عنوان نماینده خود انتخاب و وارد مجلس می‌کنیم، انتظار داریم از شهرمان دفاع کند، محرومیت‌ها را بشناسد، درد مردم را بداند و از مردم دفاع کند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهاباد، ۱۷ هزار نفر در این دوره از انتخابات را رای‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند. 

مهاباد دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات بوده که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۱۰ نفر برای تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.